Compartir

24-02-2018

El Festival Nits de Vic celebra 15 anys de passió pel cinema i la cultura orientals

El Festival Nits de cinema oriental de Vic (17 -22 de juliol de 2018) enguany tindrà com a eix central l’esport en el cinema comercial asiàtic. Per celebrar el seu 15è aniversari, el festival retrà homenatge a Stephen Chow, director de grans produccions de Hong Kong i la Xina i autor del primer film que es va poder veure al festival l’any 2004. Així mateix, el certamen continua la seva feina de suport als joves cineastes catalans i amplia el seu treball amb les entitats locals, amb la complicitat de Vic Comerç i l’Escola d’Art de Vic. Cervesa del Montseny també se suma al projecte com a empresa col·laboradora.

El Festival ha presentat la imatge de la propera edició i les principals novetats del seu programa en una roda de premsa celebrada el dissabte 24 de febrer a l’espai ETC de Vic. Hi han intervingut Susagna Roura (Regidora de l'Ajuntament de Vic), Javier Orduña (Director de la Fundació Institut Confuci de Barcelona), Marc Carol (Vicepresident de Vic Comerç) i Quim Crusellas (Director del Festival Nits de cinema oriental de Vic).

A partir de la propera edició, l’eix central del festival deixarà de ser un país concret. La programació i activitats giraran entorn d’una temàtica, un fil conductor que recorrerà totes les seccions i que inspirarà la imatge del Festival. En aquesta edició, l'esport en el cinema comercial asiàtic. L’homenatge a països de l’Àsia es mantindrà a les Nits a la Bassa, on cada nit se seguirà dedicant el sopar i la pel·lícula a un lloc específic.

Homenatge a Stephen Chow

Per al seu 15è aniversari, el festival retrà homenatge a Stephen Chow, el director més destacat del cinema comercial de Hong Kong i la Xina en l’actualitat. A banda de projectar la primera pel·lícula que es va poder veure a la Bassa dels Hermanos a l’edició inaugural del Festival Nits, l’any 2004: Shaolin Soccer (Stephen Chow, 2001), s'hi presentarà un nou libre de la Biblioteca FesNits: Stephen Show! El cinema espectacle de Stephen Chow. Els espectadors podran gaudir també d’un recull de films asiàtics que tenen l’esport com a protagonista amb la retrospectiva Àsia en forma.

Nous col·laboradors

El certamen suma noves complicitats en el treball que realitza habitualment amb entitats i empreses locals: l’associació Vic Comerç, amb la participació de l’Escola d’Art de Vic, convertirà els carrers propers a la Bassa dels Hermanos en un Chinatown! D'altra banda s’editarà una targeta Vic Comerç perquè persones convidades, acreditades i Nitòmans tinguin avantatges en els establiments vigatans i s’activaran accions de promoció i participació conjuntes entre Vic Comerç i el Festival.

També s’incorpora com a empresa col·laboradora Cervesa del Montseny. Aquesta casa de cervesa artesanal instal·lada a la comarca llançarà una edició especial per al festival: la Nitòmana.

Durant el mes anterior al festival, el Més Nits tornarà a omplir els Centres Cívics de Vic i altres espais amb una programació de tallers i activitats. I, en col·laboració amb el Consell local de cooperació de Vic, el programa del festival inclourà de nou un cicle de films documentals de temàtica social i debats posteriors amb experts.

Suport als joves cineastes catalans

El Festival Nits manté el seu compromís amb la jove creació cinematogràfica a Catalunya i ha anunciat a la roda de premsa la finalització del film Meiying MG-01, nou curtmetratge d’Adrià Guxens. El festival és coproductor associat del projecte i l’acompanyarà també en la seva difusió internacional. L’obra de Guxens, que ja va presentar el seu curt Bittersweet Memories a Vic l’any 2016, es caracteritza pel seu caràcter oníric i per inspirar-se en l’estètica i la cultura orientals.

Qiu Qiu i l’Any Nou Xinès

Durant la roda de premsa s'ha presentat la imatge del Festival Nits 2018: la icona Qiu Qiu (pronunciat txiou txiou), que vol dir pilota en xinès. És una il·lustració de l’artista Xevi Domínguez que recupera i actualitza el concepte d'aquell primer film que es va projectar al Festival Nits aviat farà 15 anys.

L'Associació Nits de cinema oriental, organitzadora del Festival, continua programant activitats relacionades amb el cinema i la cultura asiàtica al llarg de l’any. A banda de la celebració de l’Any Nou Xinès a Vic el cap de setmana del 24 i 25 de febrer, durant aquest mes ha organitzat, conjuntament amb la Fundació Institut Confuci de Barcelona, la retrospectiva KUNG FU GIRLS!, l’exposició dels cartells de Yuen Tai-yung (artista de Hong Kong convidat a la passada edició del certamen) i el passi del documental The Posterist sobre el mestre cartellista.

Compartir